miercuri, 9 mai 2012

0

Langa lac (2)

 
      Pentru ca astazi ploua, probabil nu voi iesi cu bicicleta, si cu atat mai putin nu voi mai sta langa lac. Asa ca voi inregistra ceea ce am scris ieri.

      Privind podul arcuindu-se peste apa, m-am gandit ca intotdeauna am fost  atrasa iremediabil de pesteri si lacuri subterane. Nu stiu daca atractia era deja prezenta in interioul meu, dar totul s-a declansat cand am citit Ciresarii si aventurile lor in pestera, precum si o carte mai putin cunoscuta de aventuri care mi-a marcat copilaria (o sa o caut cand merg acasa).

     Senzatiile pe care le am sunt insa contradictorii: sunt fascinata de lacurile subterane, dar in acelasi timp sunt ingrozita de ideea de a inota intr-un astfel de lac, cu atat mai mult de a atinge fundul cu picioarele si de a da peste cine stie ce vietati miscatoare.

     Imi amintesc cu placere de prima si singura mea expeditie in pestera Ratei, cu asociatia Focul Viu. Am avut o casca de muncitor capatata de la un vecin si o lanterna mare, patrata, luata de la maica-mea, pe care am lovit-o de toti peretii pana a devenit inutilizabila (nici nu auzisem atunci de frontala). Cred ca nici cizme de cauciuc nu am avut, pentru ca tin minte ca ciorapii de lana musteau de apa. Si totusi, a fost o adevarata aventura - am traversat rauri subterane si m-am dat pe tobogane de noroi, m-am strecurat printre pereti ingusti si am mers pe branci prin coridoare stramte. In timp ce traversam o falie extrem de ingusta, in care peretii nu erau drepti, ci cam in unghi de 75 de grade, am ramas putin in urma dar, in loc sa ma sperii, am zabovit acolo si m-am lasat pe piatra rece, am stins lumina si am ramas asa pret de cateva minute, intr-un moment de fericire deplina.

Lac intr-o pestera din Mexic


      De cand am aflat de existenta lui, as vrea sa vizitez lacul termal din pestera Miskolctapolca, Ungaria.


Lacul termal din pestera Miskolctapolca, Ungaria

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

nu merge reply, asa ca